06.februar 2015. godine
Sutra, 07.02.2015. godine se navršava godina dana od velikih protesta širom Federacije BiH, a koji nisu mimoišli ni Bosansku Krajinu i Sanski Most.
Tog 07. februara 2014. godine, obzirom da je bio petak, sam na džumi bio zajedno sa Redžom Kurbegovićem. Nakon džuma-namaza, uputili smo se prema Malom parku na Zdeni, jer je bilo najavljeno da će se mirni protesti građana protiv korumpirane i krimogene vlasti tu i održati. Organizator protesta je bilo Udruženje građana za bolji Sanski Most (UGSM). Međutim, dolaskom u Mali park nismo našli nikoga. Ne znajući šta se dešava, uputili smo se u Whiskey bar na čaj i tu smo saznali da su se okupljeni demonstranti iz Malog parka preselili u park ispred zgrade Opštine Sanski Most. Oko 14,00 sati smo se i sami uputili ka Opštini.
Kada smo tamo došli, situacija je bila veoma usijana. Narod je vikao, protestvovao, uočio sam povećan broj policajaca ispred ulaza u Opštinu, a park je bio popunjen nezadovoljnim građanima. Redžo je ostao ispred pošte, a ja sam, u želji da napravim nekoliko fotografija, otišao "dublje u masu" i tako se našao ispred kupljenih demonstranata. Na putu prema njima sreo sam Nihada, a tu je bio i naš prijatelj Pela. Posmatrali su šta se dešava. Ljudi su tražili ostavke čelnih ljudi Opštine, a na zgradu je bačeno i nekoliko jaja. Kada su počele da lete kamenice, pokušao sam da utičem na tu nezadovoljnu masu građana da ne razbijaju i ne uništavaju zgradu "jer je to i naše, a ne samo njihovo". Nihad i ja smo se nekako našli u sendviču između policije, s jedne strane i nezadovoljnih građana, s druge strane. No, na sreću, zgrada Opštine nije značajnije oštećena.
Kasnije će jedan sanski bloger i poznati strani obavještajac to naše nastojanje da spriječimo štetu na zgradi opštine zloupotrijebiti za svoje sitnopolitičke igrice i spašavanje vlastite guzice, proglasivši nas "vođama protesta" i to javno obznanivši na svome blogu, ali i na privatnom i od Opštine finansiranom internet portalu.Da je to zbilja bila istina, valjda bi jedan od mnogih policajaca, do kojih smo tada stajali, to primijetio i stavio u svoj izvještaj o događanjima toga 07. februara 2014. godine.
Protesti su bili i završili kako su završili, a vladajuća struktura na čelu sa "velikim šefom" je shvatila da se to može i daleko bolje iskoristiti od onoga kako je to do tada učinjeno. Brže-bolje je pokrenuta sva raspoloživa mašinerija kako bi se u dvije sanske srednej škole smijenile legitimne direktorice, a na njihovo mjesto postavili poslušni SDA kadrovi. I, dok im je to u Poljoprivrednoj školi Sanus futurum" prošlo bez problema, u Mješovitoj srednjoj školi su poslali nesposobnjakoviće koji su posao obavili traljavo, kršeći sve moguće zakone i pravilnike, a naročito Zakon o srednjem obrazovanju USK. Ti jadni i intelektualno inferiorni jadnici su, nesposobni da prvo sjednu i pročitaju neke osnovne zakonske postavke, srljali iz greške u grešku.
Nelegalne odluke Lipovačine "tehničke vlade"
Premijer USK Hamdija Lipovača (SDP) je u nedjelju 09.02.2014. godine, iza ponoći, na vanrednoj sjednici Skupštine USK, podnio ostavku, prelazeći u tzv. "tehnički mandat", koji je trebalo da traje do 10-tak dana, a koji je još uvijek u toku.
Po definiciji, „tehnički mandat“ znači da Vlada nastavlja
svoj rad samo na neophodnim aktivnostima, koje osiguravaju izvršavanje
preuzetih obaveza, te koje su potrebne za funkcionisanje sistema.
Smjena direktora javnih ustanova i preduzeća sigurno ne
spadaju u te aktivnosti. Ili ne bi trebalo da spadaju. Međutim...
Nakon javnih blamaža Bećirbegović Nermina, koji je zloupotrijebio govornicu
Skupštine USK i to na tri uzastopna zasjedanja, a zbog čega je „zaradio“
privatnu tužbu zbog klevete, istu grešku je napravila i tzv. „tehnička Vlada“
USK, donijevši rješenje o smjeni legalno izabranog Školskog odbora JU Mješovita
srednja škola u Sanskom Mostu, a da pri tome nije navelo niti jedan razlog za tu smjenu.
Indikativno je da je
Rješenje o smjeni Školskog odbora potpisala osoba koja u Vladi nema veze s
resorom obrazovanja, obzirom da je ista obavljala funkciju ministrice za građenje,
prostorno uređenje i zaštitu okoliša. Riječ je o diplomiranoj pravnici
Sinhi Kurbegović. Navedeno Rješenje se kosi sa članom 141., stav (4) Zakona o
srednjem obrazovanju USK, objavljenom u Službenom glasniku USK broj 17/2012, od
04.07.2012. godine, koji kaže:
„Vlada
će razriješiti članove školskog
odbora,
odnosno školski odbor i prije isteka
mandata
u slučajevima:
a)
kada se utvrdi da član/ica ne ispunjava obaveze
utvrđene
zakonom, aktom o osnivanju i
pravilima
srednje škole
b)
kada se utvrdi da školski odbor ne obavlja
poslove
iz svog djelokruga u skladu sa
zakonom,
aktom o osnivanju i pravilima srednje
škole
i ne postupi po nalogu Ministarstva
c)
u drugim slučajevima predviđenim pravilima
srednje
škole.“
Niti jedna od ovih činjenica nije
utvrđena, a nije ni utvrđivana. Jednostavno, ovaj Školski odbor je morao da „leti“,
kako bi se stvorili uslovi za ono što je već bilo pripremljeno.
Ribočuvara za predsjednika Školskog odbora
Ribočuvara za predsjednika Školskog odbora
Druga proceduralna greška i drugo kršenje važećeg
Zakona, koje je uvažena diplomirana pravnica i ministrica za građenje Sinha
Kurbegović potpisala, a sama Vlada USK usvojila, jeste grubo kršenje stava (7)
istoga člana 141. pomenutog Zakona, koji kaže:
„Članovi/ce
školskog odbora koji/koje su
razriješeni/ne
u slučajevima utvrđenim u stavu (4)
ovog
člana ne mogu biti imenovani/ne u školske
odbore
osnovnih i srednjih škola Kantona.
Evidenciju ovih lica
vodi Ministarstvo.“
Naime, član
razriješenog Školskog odbora i službenik opštinske administracije u Sanskom Mostu
Pašagić Semir je, opet, imenovan za člana privremenog Školskog odbora.
Nažalost,
Vlada, čijom sjednicom je presjedavala jedna diplomirana pravnica, nije se
zaustavila na ovim kršenjima važećih zakona, već je otišla i korak dalje.
Član privremenog Školskog odbora iz reda osnivača,
gospodin Čelić Emsud, nema najmanje VII stepen stručne spreme, što je
protivno članu 139., stav (3a) Zakona o srednjem obrazovanju USK, gdje stoji:
„Predstavnik
osnivača:
a)
mora imati najmanje VII stepen stručne spreme
ili prvi ciklus studija po bolonjskom procesu“.
Predstavnik
osnivača, u ovom slučaju, je Čelić Emsud, koji ne samo da nema VII stepen
stručne spreme, već je upitno da li ima išta više od završene osnovne škole.
Čovjek radi kao ribočuvar. E, sada, zamislite da jedan takav nestručan i
neobrazovan čovjek odlučuje o načinu upravljanja jedne obrazovne i to
srednjoškolske ustanove. Na ovome bi Vladi USK pozavidjela i Vlada Sjeverne Koreje,
Istočnog Timora, Darfura i još nekih „visokorazvijenih“ i „uređenih“ zemalja.
Prvu sjednicu
privremenog Školskog odbora je, suprotno članu 140., stav (5) Zakona o srednjem
obrazovanju USK, odnosno suprotno članu 103. Pravila JU Mješovite srednje škole
u Sanskom Mostu, sazvao član privremenog Školskog odbora Midžan Said, koji je
zaposlenik škole na određeno vrijeme, iako u pomenutom članu Zakona o srednjem
obrazovanju USK jasno stoji:
„Konstituirajuću
sjednicu školskog odbora
saziva
direktor/ica najkasnije u roku od 15 dana
od
dana dostavljanja rješenja ministra/ice o
imenovanju
školskog odbora“,
a u članu 103.
Pravila JU Mješovita srednja škola u Sanskom Mostu jasno piše:
„Prvu sjednicu Školskog odbora zakazuje direktor škole“.
Midžan Said je,
protivno Zakonu, vodio 1.sjednicu privremenog Školskog odbora, što je sljedeća proceduralna
greška, nametnuvši samo dvije tačke dnevnog reda i to:
1. Konstituisanje privremenog Školskog odbora
2. Utvrđivanje odgovornosti direktorice JU Mješovita
srednja škola Sanski Most zbog prisutnosti učenika na neredima u Sanskom Mostu,
te profesionalne nekompetentnosti u vođenju škole.
Inače, član 141. Zakona o srednjem obrazovanju USK uopšte ne govori o tome ko saziva sjednicu Školskog odbora, već se bavi razrješenjem članova Školskog odbora.
Na kraju,
prilikom definisanja zaključaka zbog kojih se smjenjuje direktorica škole Maide
Cepić–Habibović, dipl.germaniste, nevedeno je sljedeće:
„Utvrđuje se
odgovornost direktorice škole što nije ništa poduzela u vezi sa prisutnošću učenika
na neredima u Sanskom Mostu u petak od 07,30 do 19,25 sati, za vrijeme trajanja
redovne nastave“.
Za ovu odluku su
glasali članovi privremenog Školskog odbora Čelić Emsud, Midžan Said, Pašagić
Semir i Alihodžić Ismet, dok je član Palić Admir bio suzdržan, obrazlažući to činjenicom
da ne može glasati o odgovornosti direktorice škole, jer da za to nema valjanih
materijalnih dokaza.
Babu za direktora
Iako je u drugoj tački dnevnog
reda navedeno da se utvrđuje „odgovornost direktorice JU Mješovita
srednja škola Sanski Most zbog prisutnosti učenika na neredima u Sanskom Mostu,
te profesionalne nekompetentnosti u vođenju škole“, u zaključku, zbog kojeg se direktorica
i smjenjuje, ništa od ovoga nije navedeno, već je smjena uslijedila zbog toga što
direktorica nije ništa poduzela u vezi sa prisutnošću učenika na
neredima u Sanskom Mostu u petak, 07.02.2014. godine i to u vremenu od 07,30 do
19,25 sati, iako su protesti, a ne „neredi“ građana, zvanično počeli tek u
12,00 sati toga dana. Iako bi prekršaj bio da je direktorica organizovala i
pospješivala odlazak djece na proteste građana, o tome ovdje uopšte nije bilo
riječi, već joj je se na teret stavlja činjenica da ništa nije preduzela kako
se učenici ne bi pojavili na protestima građana. Nigdje u Zakonu o srednjem
obrazovanju Unsko–sanskog kantona ne piše da direktorica škole ima bilo kakvu
obavezu prema učenicima škole nakon što oni završe nastavu i napuste školsku
zgradu. S druge strane, postoji potpisana izjava preko 20 zaposlenika škole
(profesora), u kojoj oni potvrđuju da je direktorica škole čak i u petak, 07.02.2014.
godine, čim se je saznalo za proteste u gradu, na malom odmoru između 4. i 5. sata
(10,55÷11,00 sati) „ušla u zbornicu i upozorila kolege da, obzirom da smo mi
prosvjetni radnici i odgajatelji, ne dozvolimo ni u kom slučaju da djeca odlaze
s nastave, kako bi se, eventualno, uključila u proteste s građanima, te da se
evidentira njihovo eventualno odsustvo i sankcioniše onako kako Zakon o
srednjem obrazovanju nalaže“. Ni jedne riječi nije bilo o eventualnoj i u
drugoj tački dnevnog reda navedenoj profesionalnoj nekompetentnosti u vođenju škole.
Osim toga, članovi
privremenog Školskog odbora su na svojoj 1.sjednici, kao razlog smjene,
konstantno navodili i to što direktorica škole nije tokom vikenda,
sazvala sjednicu Školskog odbora ili Nastavničkog vijeća i donijela odluke
kojima se učenicima zabranjuje odlazak na proteste. Obzirom na zakonsku odredbu
o 40-satnoj radnoj sedmici, jasno je da direktorica nema nikakvo pravo da
poziva bilo koga na izvršavanje radnih aktivnosti u dane vikenda. Ovo naročito
vrijedi ako se zna da u zemlji nije bilo proglašeno ratno stanje, a na području
opštine Sanski Most nikakvo vanredno stanje.
Sve ovo je protivno članu 143.,
stav (2) i stav (7) Zakona o srednjem obrazovanju, gdje se kaže:
(2)
Direktora/icu srednje škole kao javne
ustanove,
čiji je osnivač Kanton imenuje
i
razrješava školski odbor, na osnovu javnog
konkursa
i uz saglasnost ministra/ce.
(7)
„Školski odbor je obavezan razriješiti
dužnosti
direktora/icu i prije isteka mandata
zbog
dokazanog kršenja Zakona ili profesionalne
nekompetentnosti
te u skladu sa Zakonom o
ustanovama.“
Odluku o
imenovanju vršioca dužnosti direktora škole privremeni Školski odbor je donio istog
trena nakon što je izglasano razrješenje direktorice škole prije isteka
mandata, bez prethodne obavezne saglasnosti ministra obrazovanja.
Profesionalna
nekompetentnost direktorice, kao ni kršenje Zakona, nije utvrđena nijednim aktom
ili primjerom.
Privremeni Školski
odbor je načinio grešku i prilikom imenovanja v.d. direktora škole, obzirom da
je prekršio član 143., stav (8) Zakona o srednjem obrazovanju USK, u kojem jasno
piše:
„Ukoliko
direktor/ica škole nije imenovan/a,
odnosno
ukoliko je razriješen/a prije isteka
mandata,
školski odbor će u roku od 8(osam)
dana
iz reda nastavnika/ca ili stručnih saradnika/
ca
škole imenovati vršioca/teljicu dužnosti
direktora/ice
uz suglasnost ministra/ice, na period
koji
ne može biti duži od šest mjeseci od dana
imenovanja
i raspisati javni konkurs za izbor i
imenovanje
direktora/ice.“
Iz svega
navedenog jasno je da je smjena direktorice JU Mješovita srednja škola u
Sanskom Mostu izvršena na nelegalan i nezakonit način, pri čemu je prekršeno
nekoliko članova Zakona o srednjem obrazovanju Unsko–sanskog kantona, a kada se
uzme u obzir da je, po istoj recepturi, smijenjena i direktorica Srednje
poljoprivredne škole „Sanus Futurum“ u Sanskom Mostu, te da obje direktorice
nisu članice političkih partija koje su izdejstvovale njihove smjene, odnosno
SDP (smijenio stari i postavio privremeni Školski odbor) i SDA (postavila svoje
ljude u privremeni Školski odbor, koji je smijenio direktoricu škole i na njeno
mjesto postavio svoga čovjeka za v.d. direktora škole), bez izvođenja posebnih
zaključaka, može se zaključiti da je ovo klasičan primjer miješanje politike u
rad obrazovnih institucija, što je u suprotnosti i sa članom 5., stav (2)
Zakona o srednjem obrazovanju USK. gdje piše sljedeće:
„U
srednjim školama zabranjena je svaka
vrsta
diskriminacije zasnovane na spolu, rasi,
seksualnoj
orijentaciji, fizičkom ili drugom
nedostatku,
bračnom stanju, boji kože, jeziku,
religiji
ili vjerovanju, uvjetima upošljavanja,
napredovanju,
političkim ili drugim uvjerenjima,
nacionalnom,
etničkom ili socijalnom porijeklu,
vezi
s nekom nacionalnom zajednicom, imovini,
rođenju
ili na nekom drugom statusu.“
U smjeni
direktorice škole i imenovanju v.d. direktora škole ima i elemenata
nepotizma, obzirom da je privremeni Školski odbor na svojoj 2.sjednici za
v.d. direktora škole imenovao Midžan Seada, oca člana privremenog Školskog
odbora Midžan Saida, koji je predsjedavao 1.sjednicom privremenog Školskog
odbora, na kojoj je donesena odluka o smjeni direktorice škole.
Ovim su stvoreni
uslovi za neviđeni MOBING, koji će uslijediti nakon ovoga, a koji je provodio
tada v.d. direktor Mješovite srednje škole u Sanskom Mostu i jedan od
najlošijih profesora ove škole Midžan Sead. Za taj svoj cilj on će veoma brzo
da među proferorima koji rade u školi pronađe one bez obraza i morala i da
navali svim silama, kršeći sve zakonske i ljudske norme, kako bi mene ostavio
bez posla u školi.
U nastavku: ETIČKA
KOMISIJA KOJA JE POSTUPALA – NEETIČNO.
Nema komentara:
Objavi komentar